Krossen skole
I denne samlingen går vi nærmere inn på stressforskning, traumedefinisjoner, og hva slags konsekvenser vonde livserfaringer har for hjernens utvikling og for læring. Videre vil vi også snakke om traumebevisst omsorg, og hvordan skolen kan være en god plass å være.
Sentrale temaer vi være psykoedukasjon, ACE-studien, den tredelt hjerne, toleransevinduet mm.
https://rvtssor.no/filer/dokumentarkiv/24102022_mer_enn_hjerne_.pdf
https://bibsys.instructure.com/search/all_courses?design=udir#573 Kompetansepakke " tygt og godt skolemiljø" hvor film om "tredelte hjerne" (2.2.2) og "Emosjonsfokusert tilnærming" (2.2.4) ligger.
https://youtu.be/rVwFkcOZHJw, Film om stress.
https://youtu.be/nMOGqAlQ9bI Hvordan traumer former barnehjernen
https://youtu.be/2dhDCuSM1NA Pinnsvinets dilemma
https://youtu.be/0GyhVF1lMtg De andre 23 timene
https://youtu.be/hiOgpLjNcTA - Reguleringsstøtte - Traumefeltets viktigste "terapi"
https://www.youtube.com/watch?v=Icx7hBWeULM Pinnsvinfilmen