– Vi er stolte av å kunne lanserere en webside bygget på ny plattform og med ny design, sier leder ved RVTS Sør, Ivar Kjellevik.
RVTS Sør
Nyheter
03.04.2017, kl. 08:56
– Jeg vil spesielt gi honnør i denne runden til webutvikler Martin Viste som har laget en egen plattform slik at vi har alt ”innomhus”. Og til Therese Skauge Klokset som legger designet som gjør at flere blir invitert til å lese sakene våre.
Kjellevik forteller hvordan senteret de siste fem årene har ansatt både skribent for å få formidlet gode innhold og formidling av fagstoff og fortellinger, deretter designer og webutvikler for å gi det hele et løft.
– Vi har nok gått i front og har tatt noen modige valg for å utvikle formidlingen ved senteret, med egen kommunikasjons- og formidlingsleder som holder i arbeidet. Det er en av våre hovedføringer – å spre kunnskap og erfaringer og kompetanse til fagfolk i tjenestene – og til folk flest. Vi fortsetter å ta dette oppdraget på alvor, understreker Ivar Kjellevik. Han kan stolt melde at bare de tre første månedene har websiden hatt totalt: 198 939 sidetreff på websiden.
Webutvikler Martin Viste og designer Therese Skauge Klokset har vært hovedaktørene i revitalisering av RVTS Sørs websider, begge er ansatt i deltidsstillinger ved senteret og er knyttet til kommunikasjonsfunksjonen.
– Det har vært døgnjobbing de siste ukene for å få ny side på plass. Mange saker skulle over fra vår gamle plattform og bilder skulle tilpasses, sier designer Therese Skauge Klokset.
Webutvikler Martin Viste legger til: – Jeg er nøye på at siden skal passe i alle formater. Det er en krevende, men gøy jobb å bygge alt opp fra bunnen selv slik at vi får det tilpasset senterets ønsker og behov. Vi har gjort et grundig arbeid med å analysere trafikk og brukerstatistikk på de gamle sidene våre og brukt dette som grunnlag for den nye nettsiden.
Helheten treffer målgruppen
– Vi er opptatt av sammenheng mellom ord, bilde og tilgjengelighet. Hovedggrunnstoffet i alt vi gjør, er innholdsproduksjon. Å skape fagtekster, intervjuer, fortellinger med troverdighet og mening. Omdømme bygges innenfra - av tekster som treffer og er relevante, utfordrende og givende for leserne. Vi er også opptatt av å lete etter språk som gjør at flere forstår. Men jeg har fra starten av vært opptatt av at rammene ordene settes inn i, er en del av helheten. Derfor er det er STOR glede at vi har hatt mulighet til å ansatte webutvikler og designer for å gi innholdet det lille ekstra.
Dette har bidratt til et formidlingsløft som igjen viser seg i rekordtreff på sakene våre. De tre første månedene i 2017 har vi hatt nær 200.000 sidevisininger på sidene våre. Vi går mot 15000 følgere på FB. Det gjør oss ydmyke og vi krever av oss selv å opprettholde troverdighet og aktualitet. I dag hyller jeg mine to medarbeidere Therese og Martin på en spesiell måte, sier Formidlings- og kommunikasjonsleder Eva Dønnestad.